تحولات منطقه

مدیرعامل گروه مپنا گفت: وزیر صنعت و شهردار تهران تصمیم به برقی‌کردن تهران گرفته‌اند و ما قراردادی برای تأمین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان منعقد کرده‌ایم.

برقی شدن حمل‌ونقل تهران با مشارکت مپنا و شهرداری/ ورود موفق به تعمیرات موتور هواپیما با توان داخلی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمد اولیاء، مدیرعامل شرکت گروه مپنا در نشستی خبری اظهار داشت: در سی‌امین سالگرد تأسیس شرکت گروه مپنا هستیم و همواره در این مجموعه تلاش شده تا با محوریت صنعت انرژی، نیازهای کشور به‌خصوص در زیرساخت‌های مرتفع شود؛ همچنین در صنایعی که متأثر از انرژی هستند، مثل آب و حمل‌ونقل ورودی جدی داشته‌ایم.

وی افزود: ورود گروه مپنا به بحث احداث نیروگاه و تولید تجهیرات مرتبط با آن، در توانمندسازی کشور در این عرصه بسیار موثر بود و در سالهای اخیر، سهم پررنگی در افزایش ظرفیت تولید داشته‌ایم به‌طوری‌که در سال 1400 بالغ بر 1200 مگاوات و در سال 1401 حدود 3000 مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه کرده‌ایم و در سال جاری برنامه داریم که تا پایان سال 2500 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کنیم.

مدیرعامل شرکت گروه مپنا تصریح کرد: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان تا پایان هفته راه‌اندازی می‌شود و در زمینه سوخت پشتیبان در نیروگاه قشم به نتیجه رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: واحد موبایل تولید برق یک طراحی منحصر به‌فرد از گروه مپنا است که ویژگی آن، نصب و بهره‌برداری سریع است، یکی از این واحدها هفته اول مرداد از خارکانه خارج شده و هفته آینده در محل نیروگاه پرند، به بهره برداری می‌رسد.

اولیاء با بیان اینکه "واحد نیروگاه المهدی و واحدهای بادی جدید در دست راه‌اندازی است"، گفت: یکی از مشکلات و مسائل مهم، بحث نقدینگی در اجرای پروژه‌ها، مطالبات انباشته و تأمین مالی است که اگر در زمینه تأمین نقدینگی و پرداخت مطالبات اقدام شود، بهتر می‌توانیم برای راه‌اندازی واحدها برای تابستان 1403، نقش‌آفرینی کنیم.

وی افزود: میزان مطالبات انباشته مپنا به 170 هزار میلیارد تومان رسیده که بخش اعظمی از آن از دولت است، حدود 40 درصد این رقم در بخش برق، 35 درصد پروژه‌های مختلف از جمله نیروگاهی، 20 درصد در بخش نفت و گاز و بقیه در سایر حوزه‌ها است.

وی ادامه داد: واحدهای کلاس F را با قدرت ادامه می‌دهیم و هم کارفرمای دولتی و هم صنایع می‌توانند روی واحدهای کلاس F در طرح‌های جدید نیروگاهی حساب کنند.

مدیرعامل شرکت گروه مپنا از فعالیت این شرکت در پروژه 3 ساله تعمیر و نگهداری توربوکمپرسورهای پارس جنوبی خبر داد و گفت: در صنعت نفت، در بخش‌های مختلف بالادستی و پایین دستی، مذاکراتی را برای توسعه فعالیت‌ها در دست داریم.

وی افزود: حوزه برقی‌سازی حمل‌و نقل را در بخش‌های مختلف شامل خودروها، موتورسیکلت‌ها، اتوبوس‌ها و زیرساخت‌های شارژ و نرم‌افزاری دنبال می‌کنیم و غیر از همکاری با شرکت‌های خودروساز، همکاری جدی با مجموعه شهرداری تهران را در این زمینه آغاز کرده‌ایم.

اولیاء با بیان اینکه با مجموعه شهرداری تهران دو قرارداد در زمینه برقی‌سازی حمل‌ونقل امضا شده و دو قرار هم در حال مذاکره داریم، گفت: وزیر صنعت و شهردار تهران تصمیم به برقی‌کردن تهران گرفته‌اند و ما قراردادی برای تأمین 500 دستگاه اتوبوس برقی به ارزش 7 هزار میلیارد تومان منعقد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین برای ایجاد زیرساخت‌های برقی شهرذ تهران اولین فاز آغاز شده و در 6 یا 7 نقطه شهر، ایستگاه‌های شارژ خودرو و موتورسیکلت برقی احداث می‌شود.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه در زمینه احداث 5000 دستگاه شارژر و 120 هزار موتورسیکلت برقی همکاری داریم، گفت: مذاکراتی در زمینه تاکسی برقی در تهران آغاز شده است.

وی افزود: شرکت مشترکی بین مپنا و شهرداری تهران با نام شرکت زیرساخت شارژ تأسیس می‌شود که مسئولیت نگهداری و بهره‌برداری از ایستگاه‌های شارژ را برعهده خواهد داشت.

اولیاء با اشاره به فعالیت موفق گروه مپنا در صنعت ریلی کشور گفت: با تملک شرکت واگن پارس، ظرفیت تولید آن را به 1000 واگن در سال رساندیم و هم‌اکنون قراردادهای متعددی برای تولید واگن‌های باری، مسافری و مترو دارد و قرارداد جدیدی نیز برای متروی اصفهان به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: گروه مپنا از مزیت خود در زمینه تکنولوژی ساخت توربین استفاده کرده و به تعمیر متورهای هواپیما ورود کرده است و در  این زمینه موفق به اخذ گواهی‌های مربوطه که استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای دارند شده است و هم‌اکنون این ظرفیت در مجموعه گروه مپنا وجود دارد که تعمیرات موتور هواپیما را به صورت جزئی و کامل به انجام برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.